Психологічна компетентність педагога

Для того, щоб успішно взаємодіяти з учнями у навчальній та виховній роботі, педагог повинен добре засвоїти наступні базові знання:

  1. Дитина – це особистість.
  2. Поняття «особистість» складається з 5 компонентів:
  1. Темперамент – це загальна реактивність біологічної системи, стійки характеристики афектів. Афекті мотивують немовля входити у стосунки з матір’ю  та світом. У процесі афективно заряджених стосунків формується загальна уява про Я та Інших. Характер формується в мить, коли взаємодіють афекти немовля та зворотній відгук матері.
  2. Характер можливо спостерігати через поведінку та афективні реакції. На основі афективних реакцій будуються стосунки зі світом і цей досвід інтегрується у ідентичність.
  3. Ідентичність – це константні способи мислення, переживання ситуації, ставлення до світу. Ідентичність – це стабільна, глибока та реалістична оцінка себе, здатність до такої самої оцінки стосовно інших.
  4. Моральні цінності особистості – це здатність ідентифікуватися з культурою, правилами, цінностями суспільства. Це стійка, але й гнучка ( у здорових людей) характеристика. Здорова особистість ідентифікує себе з певною соціальною групою.
  5. Когнітивні функції, інтелект – здатність до аналізу реальності усе більш складними засобами.

 

3. Нормальній  особистості притаманні

  1. Стабільність патернів поведінки і при цьому гнучкість , уміння підлаштовуватися під вимоги оточення.
  2. Здатність бути залежною і одночасно залишатися незалежним від іншого.
  3. Можливість задовольняти свої потреби, які є гармонійними як для людини, так і для оточуючих.
  4. Самоконтроль і одночасно свобода у вираженні почуттів. Важливо не задушувати в собі, не повертати проти себе свої почуття, а вміти сповіщати оточуючих та бути в контакті з собою, розуміти себе.
  5. Можливість раціонально функціонувати у повсякденному житті, бути постійним, мати оптимальний рівень життя, достатньо довго перебувати у рутинному функціюванні.

 

    1. Поняття про прив’язаність.

Дитина не здатна вижити без матері. Тому, лише відчуваючи турботу, розуміння, захист та підтримку, дитина здатна до нормального розвитку. У такої дитини формується надійна прив’язаність: дитина відчуває себе захищеною, має високу самооцінку,  має цікавість до оточуючого світу та потребу до його пізнання. Дефіцити у родинних стосунках є основною причиною  формування ненадійної прив’язаності та різних варіантів порушень прив’язаності.  Порушення прив’язаності є основою для таких порушень у характері, як залежності, нездатність до дружби, кохання, створення сімї, схильність до ризикованої поведінки, висока тривога, фобії, агресивність, схильність до психосоматики…

  • Чи приречена така дитина бути нещасливою?

Хороша новина: особистість розвивається впродовж усього життя, здатна до компенсації вад. У підлітковому віці актуалізуються потреби попередніх вікових етапів розвитку. Підліток гостро, як немовля, потребує надійної прив’язаності. Тому росте відповідальність дорослих – батьків, вихователів, вчителів, тренерів, керівників гуртків, майстрів виробничого навчання та інших дорослих: чи здатні вони зрозуміти, підтримати підлітка, надати позитивний зворотній зв'язок, бути позитивним прикладом? Наявність навіть  одної дорослої людини, з якої «важкий підліток» зможе встановити надійну прив’язаність, може змінити його долю.

Щоб скачати весь матеріал перейдіть за посиланням

Категорія: Сторінка психолога | Додав: kabak (01.03.2018)
Переглядів: 347 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: