Предмет : Українська література 16.01.2018.

Група 15-КР Урок №32

Тема уроку: Павло Тичина – найбільший модерніст 20-х років . Життєвий і творчий шлях. Феномен кларнетизму .Оптимістична тональність,життєствердна настроєність збірки «Сонячні кларнети» П. Тичини.

Домашнє завдання:

  1. Самостійно опрацюйте тему уроку, складіть хронологічну таблицю творчої діяльності поета.
  2. «Сонячні кларнети» - збірка П.Тичини, яка стала епохальною книжкою поезій, про яку заговорила вся літературна Європа.
  3. До збірки Павло Тичина включив 44 поезії, поєднаних між собою змістом і стилем, які поділяються на 3 тематичні групи:

 

1 . Лірика з пейзажними і любовними мотивами - це світла нота збірки

(« Гаї шумлять» , « А я у гай ходила « , «Хор лісових дзвіночків «,» О панно Інно…», « Арфами, арфами…»,» Ви знаєте як липа шелестить»).

 

2. Вірші про народне горе принесене Першою світовою війною( «Хтось гладив ниви», « Іще пташня»).

 

3. Третя група тематично поєднується з другою: Україна і революція («Одчиняйте двері «, « По блакитному степу» , « Скорбна мати».

Ці дві групи можемо назвати «скорботними нотами» збірки. Всі вищезазначені поезії прочитати.

4.Збірка «Сонячні кларнет» в оцінці літературної критики (літературознавець Олександр Білецький , поет Микола Бажан, критик Леонід Новиченко , письменник Василь Барка, критик Юрій Лавриненко).

5.Аналіз поезії «Ви знаєте як липа шелестить» за опорною схемою

1.Які життєві обставини дали імпульс для написання твору, якщо відомо.

2.Назва твору: алегорична, метафорична, символічнa, сюжетна, образна,інтригуюча.

3.Тема поезії та провідні мотиви.

4. Ідея.

5.Жанр.

6. Композиція якщо є.

7. Ліричний герой.

8.Образи, символи, якщо є.

9.Сюжетні лінії ,якщо є.

10. Настрій мінор, мажор.

11.Художні засоби.

12.Віршований розмір, рима.

13.Місце твору в доробку поета.

14.Його актуальність на сьогодні.

15.Ваші роздуми та почуття навіяні поезією.

 

Предмет Українська мова

Група 15- КР Урок 21 15.01 2018

Тема уроку Складні випадки правопису апострофа

 

Правило

Приклади

 

Апостроф

пишеться

1

В українських словах

-перед я, ю, є, ї після губних б, п, в,м, ф

-після б, п ,в, м, ф, якщо перед ними стоїть р,або приголосний ,що належить до префікса

-після р у кінці складу

-після к у власних назвах

-після префіксів що закінчуються на приголосний

-після першої частини складних слів що закінчуються на приголосні

 

М яч , в ють, п’ять,об ява

 

 

Черв як, об їхати

Сузір я , бур ян

Лук янівка

 

Під їхати , об єднати

Двох ярусний, чотирьохярусний

2

У словах іншомовного походження

-перед я, ю,є після губних б, п , в , м, ф шиплячих ж, ч,щ та г ,к ,х в основі слів при роздільній вимові

-після префіксів що закінчуються на приголосний

-після р у кінці складу

-після часток д о в прізвищах іменах

 

 

Інтерв ю, п єдестал, комп ютер

 

Ін ‘ єкція, суб’ єкт

Кар’ єра

О Генрі, Д Артаньян

 

Апостроф

В українських словах

-якщо перед б, п, в, м, ф стоїть ще один приголосний, що належить до кореня

крім р

 

У словах іншомовного походження

-якщо мякість попередніх приголосних позначається буквами

я , ю , є, ї

 

 

не пишеться

 

 

свято, морквяний, цвях,

мавпячий

 

 

 

 

гравюра, бюро

Домашнє завдання

  1. Користуючись опорною таблицею записати у дві колонки

а ) слова з апострофом б ) без апострофа

Моркв яний, багр янець, в юн, здоров я, Лук ян, вр ятувати, пір я, в є- ться, тім я, солов ї, ад ютант, буряк, дзв якнути, любов ю, б ю,кр юк, подвір я, бур я, реп ях, м ясо, інтерв ю, прислів я, довір я, з економити, мавп ячий, р ябий, грав юра, б юро, торф яний, міль ярд, кур йоз.

 

2.Виконати переклад з російської мови( дослідження-зіставлення)

Пять, любовью, пьют, имя, предъявить, безъязыкий, премьера, дезинформация, Вьетнам, посвященный, объявить, здоровье, обязанность, трехъярусный, мяч, соловьи.

 

3.Запишіть 15 слів українського походження з апострофом.

 

4. Запишіть 10 слів іншомовного походження з апострофом.

 

5.Укажіть рядок у якому допущено орфографічну помилку

а Мар яна, дев ять, моркв яний,під їзд ,п явка

в вітряк, без ядерний, Прип ять, морквяний, п ять.