Захист учнівських проектів "Електрична енергія. Шляхи її збереження"
[ Викачати з сервера (223.4 Kb) ]05.02.2017, 17:59

Позакласний захід-конференція «Електрична енергія та її збереження»

Тема:             Електрична енергія та її збереження.

Мета:            Упевнитися у значущості електричної енергії у нашому житті. Дослідити шляхи збереження та економії електричної енергії, формувати в учнів поняття про енергозберігальні  лампи та їх різновиди, встановлювати переваги таких ламп над лампами розжарювання. Формувати навички економного використання електроенергії, виробляти  в учнів економічну свідомість, уміння самостійно знаходити інформацію по темі проекту.

Розвивати логічне мислення, самостійність в виконанні завдань, в роботі з науковою літературою, пошуковий інтерес.

Виховувати відповідальність за дотримання правил безпеки при роботі з електричним струмом та бережне ставлення до його використання. Виховувати толерантність, вміння працювати в колективі, прагнення до поповнення знань, інтерес до вивчення фізики.

Форма проведення: захист проекту.

Обладнання: комп’ютер,  електронні носії інформації  з презентаціями учнів.

Епіграф:                                                                                     

Ніякий різновид

енергії не дістається

так дорого, як її недолік.

Гомі Баба,1964р.

Видатний індійський вчений

 

Опис проекту:

Проект на тему: «Електрична енергія та її збереження»

Тип проекту: інформаційно-пошуковий

Проблема: раціональне використання електричної енергії

Цілі проекту:

*       зібрати інформацію про використання електричної енергії та шляхи її раціонального викристання;

*       встановити переваги енергозберігальних ламп над лампами розжарювання;

*       Розглянути новітні технології економного використання електричної енергії;

*       розробити рекомендації щодо збереження енергії в училищі, вдома та в нашому місті.

Завдання проекту:

  • організація інформаційно-пошукової роботи учнів з окресленої проблеми;
  • проведення презентації проекту у формі семінару за такими тематичними питаннями:
  1. Місто Татарбунари та його електропостачання.
  2. Наше училище та електрична енергія.
  3. Електрика вдома.
  4. Сучасний світ енергозберігальних ламп.

 

ІІ. Етапи реалізації проекту

За три тижні перед заходом оголошується підготовчий етап: повідомляється тема, мета, напрямки досліджень.

Діагностико-концептуальний

  1. Створення та визначення функцій пошукових груп.
  2. Розподіл доручень між керівниками та учасниками проекту.
  3. Пошук джерел інформації з поданої теми.

Організаційний

  1. Збір матеріалів із науково-популярних видань та всесвітньої мережі «Інтернет» на тему “Електрична енергія та її збереження».
  2. Систематизація та оформлення отриманого матеріалу.

Практичний

  • Проведення презентації проекту у формі семінару.
  • Створення комп’ютерної презентації проекту.
  • Розміщення матеріалів проекту та його презентації на сайті училища.

ІІІ. Очікувані результати

  • Формування знань про шляхи економного використання електричної енергії, про принцип дії енергозберігальних ламп, їхні переваги над лампами розжарювання та негативний вплив на організм людини.
  • Удосконалення життєвих компетентностей учнів: інформаційної, соціально-трудової, навчальної.
  • Формування навичок дослідницької роботи.
  • Удосконалення вміння орієнтуватися в інформаційному просторі та аналізувати отриману інформацію.
  • Створення ілюстративних та інформаційних матеріалів.

 

Оцінка:

У ході роботи над інформаційно-пошуковим проектом учні вчаться орієнтуватися в інформаційному просторі, відшукувати необхідне, самостійно здобувати знання, бачити й розв’язувати проблеми в різних галузях, уміти творчо застосовувати здобуті знання.

Захід проводиться у вигляді комп’ютерних презентацій, де за допомогою мультимедійного проектора демонструватимуться слайди презентацій, які ілюструватимуть дослідження учнів, напрямлених на виконання бережного ставлення до використання електричного струму.

Хід уроку

І. Організаційно-вступна частина

- Привітання

- створення робочого настрою

- повідомлення теми, мети та очікуваних результатів

 

Питання учням: Які найголовніші умови існування людини?

(Найголовніші умови існування людини – це наявність повітря, їжі та енергії)

Слово вчителя: Споживання енергії – важливий показник життєвого рівня людства. В ті часи, коли людина добувала їжу, збираючи лісові ягоди та полюючи на тварин, йому було потрібно за добу приблизно 8МДж енергії: після оволодіння вогнем ця величина зросла до 16МДж. У сучасному розвиненому суспільстві – енергії потрібно 100МДж.

На порозі третього тисячоліття людина все частіше замислюється над тим, що буде основою його існування у нової ері.

Безумовно енергія є головною складовою життя людини, при чому половина цієї енергії – електрична.

Ми так звикли до існування електричної енергії, що вже і не помічаємо її існування, а ось коли її вимикають ми почуваємося дуже не комфортно і одразу відчуваємо її недолік.

Давайте поговоримо про електрику.

Питання учням- глядачам для актуалізації знань про електричну енергію:

1. Що таке енергія? (Енергія – це можливість тіла здійснювати роботу)

2. Для чого нам потрібна електрична енергія? (Вона є основою для забезпечення життєдіяльності людини, а також є основою наукового та технічного процесу суспільства)

3. Які переваги електричної енергії перед іншими видами енергії? (Електрична енергія найбільш універсальна, вона легко перетворюється в механічну, теплову, хімічну, світову. Електричну енергію можна досить просто передавати на великі відстані без значних витрат)

4. Чому потрібно зберігати електричну енергію? Чи можна вирішити питання таким чином, що побудувати якомога більше електростанцій та й витрачати енергії скільки заманеться? (На сьогоднішній день структура світового енергогосподарства склалася таким чином, що чотири з п’яти кіловат отримуються завдяки тому що спалюється паливо: вугілля, нафта, газ. А ми знаємо, що запаси палива обмежені, вони не безкінечні і скоро закінчаться.)

5. Які є альтернативні види електричної енергії, тобто енергії які можна переробити на електричну. (Енергія сонця, повітряних мас, вітру, надр Землі, морських хвиль, морських приливів та відливів, енергія вулканічного та геотермального походження, теплова енергія океану. Відтворення на Землі процесів, які протікають у зорях,та мають  її колосальні запаси енергії, біоенергетика, енергія різниці в температурах між морською водою і холодним повітрям.)

Слово вчителя: Україна є могутньою енергетичною державою. Вже багато років вона займає одне з перших місць у Європі та одне з провідних у світі. Але не зважаючи на те, що потужні електростанції дають могутній потік енергії, витрачати її  треба раціонально, економити та заощаджувати для того, щоб електричний струм безперервно слугував людству.

Понад 20 % всієї виробленої в Україні електрики витрачається на освітлення адміністративних будинків, офісів, дитячих будинків, шкіл та університетів, лікарень, квартир, вулиць, під’їздів тощо.

На освітлення в побутовому секторі припадає близько 25% спожитої електроенергії (близько 10 млрд кВт∙год), що призводить до викидів СО2 (оксиду вуглецю – парникового газу) у розмірі близько 12, 5 млн.т. І з кожним роком споживання електроенергії на освітлення в побутовому секторі зростає, незважаючи на щорічне підвищення тарифів на електрику. Це є результатом неекономного використання електроенергії на освітлення квартир, будинків, під’їздів, сходових майданчиків, ліфтів тощо завдяки застосуванню застарілих технологій освітлення з високою витратою електроенергії, а саме – ламп розжарювання.

Раціональне використання електроенергії – основне вирішення проблеми її економії і скорочення викидів парникових газів.

Слово вчителя:

Кожна із груп досліджувала використання електричної енергії у нашому місті, школі, вдома, та знаходила шляхи економного та раціонального використання електричної енергії: сьогодні  вони звітують про свою роботу та запропонують як заощадити та зберегти електроенергію.

ІІ Захист учнівських проектів

Перша група: дізнавалася про виробництво та використання електричної енергії у нашому місті.

Друга група: про шляхи економного використання електроенергії  в нашому училищі.

Третя група: дізнавалася про шляхи економії електроенергії вдома.

Четверта група: про види енергозберігальних ламп та їх шкоду для здоровя людини.

ІІІ Заключна частина

Слово вчителя: Переглянувши запропоновані презентації. Ми ще раз упевнилися, що електрична енергія велике надбання людства.

  • На кожного мешканця Землі припадає 29 МВТ годин енергії на рік, зокрема електричної 15 МВТ годин.
  • Усього на Земної кулі за рік виробляється 9 х 1015  КВТ год, енергії за один день 25 х 1012  КВТ год.

Сьогодні енергозбереження є дуже важливим для підтримання екологічно чистого середовища для збереження клімату на Землі.

Долучимося і ми до цієї важливої події. Адже маленьке зусилля кожного рятує оточуюче середовище, рятує Землю, рятує всіх.

Електричну енергію треба розходувати економно та раціонально.

Енергія – це життя.

Бережімо енергію.

Підсумки заходу:

Оцінювання роботи учнів з урахуванням участі кожного в підготовці та презентації проектів досліджень.

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: kabak
Переглядів: 922 | Завантажень: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: