Організовує:
- психологічне діагностування учнів школи;
- сталу систему психологічної освіти вчителів;
- проведення психолого-корекційної роботи з учнями;
- допомогу педагогічним працівникам в опануванні й розробці інноваційних програм і технологій, консультує з питань психологічних аспектів розвитку, навчання, виховання учнів;
- просвітницьку роботу для батьків, приймає батьків (осіб, що її замінюють) з питань організації виховного процесу;
- психолого-педагогічну діагностику готовності дитини до навчання в період її переходу з однієї вікової групи до іншої, допомагає у виборі навчального закладу згідно з рівнем психічного розвитку дитини;
- психологічну експертизу і психолого-педагогічну корекцію девіантної поведінки неповнолітніх.
Сприяє:
- пошуку, відбору, розвитку обдарованих дітей;
- вибору підлітками професій з урахуванням їхніх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей, готує учнів до свідомого життя;
- формуванню психологічної культури вихованців, учнів, педагогів, батьків;
- здійсненню превентивного виховання, профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших узалежнень і шкідливих звичок серед підлітків;
- забезпеченню здоров’я і безпеки довірених йому учнів; дотримується норм і правил охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту;
- підвищенню свого кваліфікаційного рівня.
Бере участь:
- в організації, плануванні навчально-виховної роботи, режимі навчальної діяльності дітей та учнів в залежності від вікових особливостей і стану здоров’я, спрямованих на забезпечення відповідних умов для їх розвитку;
- в роботі педагогічної ради, підготовці та проведенні атестації педагогічних працівників школи, проведенні семінарів та засідань методичних об’єднань;
- у розробці навчальних планів, програм, посібників, методичних рекомендацій, вносить пропозиції щодо вдосконалення виховного процесу;
- у формуванні та комплектуванні груп і класів дітей і учнів за індивідуальними показниками з метою диференційованого навчання та виховання;
- в роботі комісії з питань соціально-правового захисту дітей;
- в проходженні періодичного безкоштовного медичного обстеження.
Має право на:
- самостійний вибір пріоритетних напрямів роботи, співвідношення різних видів робіт з огляду на потреби школи;
- спеціальний кабінет, забезпечений методичним, матеріальним обладнанням;
- захист професійної честі й гідності;
- ознайомлення зі скаргами та іншими документами, що містять оцінку його роботи, надання щодо них пояснень;
- захист своїх інтересів самостійно і/чи через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов'язаного з порушенням педагогом норм професійної етики;
- конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом;
- підвищення кваліфікації;
- проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
Контролює:
перехідні, переломні, кризові моменти у фізичному і психічному розвитку дітей та підлітків.
Розробляє:
- річний, тижневий план роботи, затверджений директором і узгоджений з Центром практичної психології та соціальної роботи.
- та впроваджує розвивальні, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, статевих, вікових особливостей різних категорій.
Забезпечує:
- своєчасне складання встановленої звітної документації;
- зв’язки школи із іншими закладами позашкільної освіти дітей, іншими організаціями для спільної діяльності з питань розвитку учнів;
- своєчасне подання директору школи і до центру професійного підпорядкування річний звіту про свою роботу.
Керується:
у своїй діяльності Законами України з питань освіти. Положенням про психологічну службу в системі освіти України, наказами органів управління освітою всіх рівнів;
Отримує:
від адміністрації школи інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється під розписку з відповідними документами.
Погоджує:
свою роботу з директором школи.
професійно підпорядкований психологічному центру району, області.
|