СОЦІАЛЬНО-ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНА ПРОГРАМА «Попередження та корекція девіантної та  агресивної  поведінки»

О.С. КОВАЛЬ,

соціальний педагог

ДНЗ «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг»

 

 

 

СОЦІАЛЬНО-ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНА ПРОГРАМА

«Попередження та корекція девіантної та  агресивної  поведінки»

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Проблема девіантної  та агресивної поведінки і її корекція завжди була важливою у педагогіці, психології, а але останнім часом вона набуває масового характеру. Тривожним симптомом є зростання числа підлітків з девіантною поведінкою, що проявляється в асоціальних, конфліктних і агресивних вчинках, відсутності інтересу до навчання. 

Типовими проявами девіантної поведінки є ситуативно обумовлені дитячі та підліткові поведінкові реакції: демонстративність, агресія, виклик, самовільне і систематичне ухиляння від навчання та праці; систематичні втечі з дому і бродяжництво, пияцтво і алкоголізм дітей та підлітків; рання наркотизація і пов’язані з нею асоціальні дії тощо.

У період різких переломів у суспільстві часто порушується єдність буття свідомості, виникає невідповідність взаємодії суб’єктів і соціальних інститутів, неадекватність соціальної політики і моралі. Розмитість норм, ослаблення соціальної регуляції спотворює духовні і соціальні підвалини для такої поведінки. Відбувається розрив між прагненням до швидкого зростання матеріального добробуту і відсутністю важелів саморегуляції, заснованих на високій культурі, духовності.

Зміни, що відбуваються в нашому суспільстві, практично зруйнували раніше існуючі уявлення про норму у поведінці. При відсутності виразних соціальних перспектив це не може не вплинути на фізичне і духовне здоров’я  підлітків та юнаків.

Дана програма націлена на глибше пізнання підлітком себе, на розуміння свого місця у світі, на формування адекватної самооцінки, на усвідомлення значення та впливу емоцій у житті, на ознайомлення з різними видами поведінки і вибір прийнятних, схвалюваних у суспільстві форм поведінки та способів реагування у напружених ситуаціях, а також на вміння планувати свої дії, своє життя і приймати відповідальність за це.

Мета: профілактика і попередження девіантної та агресивної поведінки у підлітковому віці шляхом формування адекватної самооцінки, вивчення прийнятних способів реагування в складних ситуаціях, прийняття себе і інших.

Завдання:

1. Навчити підлітка контролювати свою агресію та звільнятися від неї у прийнятній формі;

2. Розвивати вміння ефективно спілкуватися та співпрацювати з іншими;

3. Навчити планувати та прогнозувати своє майбутнє;

4. Усвідомлення особистої відповідальності за своє життя.

Учасники: учні 15-17 років.

Час: 8год. 15хв.

Перелік методів і форм роботи, які будуть використовуватися під час занять: інформаційні повідомлення, мозковий штурм, рольові ігри, руханки тощо.

Обладнання: бейджики; плакати-заготовки для вправ «Очікування»; маркери; білий папір формату А4 і А2; кольоровий папір; ножиці; клей; кольорові журнали (обладнання відповідно до кількості учнів у групі).

Організація занять: програма розрахована на 11 занять по 45 хвилин кожне. Заняття проводити 1 раз на тиждень.

Прогнозований результат: досягнення позитивних поведінкових змін, усунення агресивних проявів у стосунках, вміння контролювати свої емоції, прояв толерантності під час спілкування.

Щоб скачати весь матеріал перейдіть за посиланням

Категорія: Сторінка психолога | Додав: kabak (01.03.2018)
Переглядів: 308 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: