Сценарій виховного заходу, присвяченогоДню СоборностіУкраїни - Мої файли - Каталог файлів - тптау
                                                                                                              05.12.2016                              






 
                           
           (новини)  
   ПОШУК ПО САЙТУ
 
                               
Меню сайта

Гостьова книга

Категорії розділу

Форум

Вхід

Кількість відвідувачів сайту

200

Наш фотоальбом


Головна » Файли » Мої файли

Сценарій виховного заходу, присвяченогоДню СоборностіУкраїни
31.01.2016, 17:12

Тема. Співаєм славу тійподії і тепер.

22 січня – День СоборностіУкраїни

Мета:вихованнянацiональноїсвiдомостiучнiв i людськоїгiдностi, вiдродженняпаросткiвдуховностi, формування рис громадянинаУкраїнськоїдержави; поглибленнязнань про iсторичний факт злукиукраїнського народу, йогозначення; пробудженняiнтересу до поглибленоговивченняiсторiї та культурнихнадбаньукраїнського народу; вихованняглибокоїповаги та любовi до Батькiвщини.

Захід проводиться в залі, прикрашеномуукраїнською атрибутикою.

У центрісценирозміщенодержавнісимволиУкраїни,портрет Т.Г. Шевченка, плакат ізназвою свята.

На сцену підзвучанняпісні

піднімаютьсяведучі та учні-читці в українських костюмах.

Ведучий.Дорогідрузі, учні, вчителі! Сьогодні в нас велике свято - День соборностіУкраїни, свято рідного краю, свято  нашоїдержави.

Ведуча. Ми пишаємося, що  ми – українці, а нашаВітчизна —  Україна,  земля, дорога та мила серцю кожного із нас.

Українець.                                       Нехай же лине добре слово,

Звучить так щиро і вагомо

Про нашу неньку-Україну,

Найкращу, дорогу, єдину!

ЗвучитьДержавнийГімнУкраїн

Ведучий.Життяіде. Дорослішаютьдіти, сивіютьматері – такий закон життя. Та ніколи не старітиме наша квітучаукраїнська земля.

Ведуча.Бринятьдитячі голоси, синіє небо, тішитьяснимпроміннямсонце, щебечуть птахи.

Ведучий.Україна –  рідний край, земля з багатовіковоюісторією, мальовничою природою, чарівноюпіснею, працелюбними, мудрими й талановитими людьми.

Ведуча. Ми гордізватисяукраїнцями. Покликрідноїземлізавждивідчувалинашіпрадіди й діди, ті, хтоживе в Україні, і ті, кого доля закинула на чужину. І де б не бувукраїнець, захвилюється аж до сліз, почувширідне слово.

Українець.

                 Не вір у те щастя,

Щодесь в чужині,
Хоч і зове, і кличе,

     На світі є Україна одна –

    Там журавлікурличуть.

Українка.                   Я україночкавід роду

Земліцієї я краплинка

 Я – доля рідного народу

Йогодитина – українка.

Виконуєтьсяпісня.

Ведуча.Україна... Їїмайбутнє в руках молоді. Від нас залежить, якою буде наша держава! А держава, як і родина, має бути дружною, сильною, здоровою,  щасливою.

Ведучий.Якосьбатькозібравсинів і сказав: «Сини мої! Живітьумирі й злагоді, і тодіжоден ворог вам не страшний, ніхто не зможе вас здолати». Сини стали заперечувати. Коженвважав, щозумієпобороти ворога самотужки.

«Невжевидумаєте, щоздолаєте ворога, коли коженіз вас, як та гілка, яку вітерхилить у різні боки, а як сильнішедмухне – то й зламає? – мовивбатько. - Ось спробуйтезламатицей пучок гілля. Що, не можете? Тожзапам’ятайте: нікомуще не вдалосяперемогти людей, якітримаютьсяодне за одного, як цігілки».

Лине тихамузика. На тлімузики звучать слова.

Ведуча.УпродовжстолітьземліУкраїнибулирозрізнені, належали до різних держав: Російськоїімперії, Польщі, Австро-Угорщини. Тожспоконвічноюмрієюукраїнцівбулооб'єднаннярозрізненихчастинУкраїни в межах однієїдержави.

Ведучий. У тяжкій і тривалійборотьбі за національневизволення, утвердженнявласноїдержавності наш народ не раз переживав як гіркі, так і радісніподії. Одна з таких сторінокнашогоминулого - боротьбаукраїнського народу за соборністьсвоїх земель. А чизнаєтеви, щоозначає слово соборність? (об’єднання). Доберіть до цього слова синоніми.

Відповідіучнів.

Ведучий. Тожспоконвічноюмрієюукраїнцівбулооб'єднаннярозрізненихчастинУкраїни в межах однієїдержави. І ось 22 січня 1919 року злилисястоліттямивідірвані одна відодноїчастиниєдиноїУкраїни.

Ведуча.Саметоді на площі перед КиївськоюСофієювідбуласяподія, про яку мріялипоколінняукраїнськихпатріотів: на велелюдномузібраннібулоурочистопроголошенозлукуУкраїнськоїНародноїРеспубліки і ЗахідноукраїнськоїНародноїРеспубліки. Виголошеннясоборницькоїідеї стало могутнімвиявомтворчоїенергіїнації та прагнення до етнічної і територіальноїєдності.

Ведучий.Цей день увійшов до національного календаря як великедержавне свято - День СоборностіУкраїни, і відзначаютьйого з 1999 року.

Тівікопомніісторичніподіїсформувалипідґрунтя для відродженнянезалежноїсоборноїдемократичноїУкраїни та утвердженнянаціональноїідеї. У розмаїттіжовто-синіх знамен 22 січня 1990 року нашісучасникипоєднали живим ланцюгомзлукиСхід і ЗахідУкраїни.

Ведуча. Віримо, щотериторіальнацілісністьУкраїни, скріпленакров’юмільйонівнезламнихборців, навікизалишатиметьсянепорушною.  Плекаймо все, щопрацює на ідеюзагальнонаціональноїєдності.

Українка.Соборність – це символ.

Українець. Символ боротьби за волю,

Українка.Порозумінняміж людьми…

Українець. І часточканадії і віри у майбутнє.

Ведуча. Так, віри в майбутнєнашоївеликоїродини, щозветьсяУкраїною.

Ведучий. 22 роки ми живемо на вільнійземлі, працюємо на користьнезалежноїдержави, яка маєсвій Прапор, свій Герб та Гімн.  Про цемріяв, за цеборовся наш нескорений народ.

Ведучий.Повсякчаспам’ятаймо про незліченніжертви наших співвітчизників, покладені на вівтарнезалежності, соборності, державності.

Ведуча. Любов до землі, до рідного слова приреклибагатьохславнихсинів і дочокУкраїни на тюрми і поневіряння. Серед них – наш Кобзар і пророк Т.Г.Шевченко.

Українка

Він жив надією, щокращий час настане,

Вінвірив, що народ підніметься з колін

І щорозірвевіковічніїкайдани,

Й ходитибільш не буде у ярмі.

Українець.

Уже здійснилося, Тарасе наш великий,

Твоємогутнє і пророче слово,

Живемо ми вдержавінезалежній

Плекаємочудовунашумову.

Ведучий.Віримо, щотериторіальнацілісністьУкраїни, скріпленакров’юмільйонівнезламнихборців, навікизалишатиметьсянепорушною. Маємо бути свідомі того, щолише в єдностідій та соборності душ можемодосягтивеличної мети – побудовиекономічно й духовно багатої, вільної й демократичноїУкраїни, якоюпишатимутьсянашінащадки.

Лунаєпісня

Українець.

Україно, соборнадержаво,

Сонцесяйнаколиско моя,

Ні, не вмерла й не вмре твоя слава,

Завойована в чесних боях.

Українка.

Ти незагинеш, Україно!

І мовапрадіднатвоя,

Щокожне слово в ній – перлина,

Не вмреповік!

Українка і українець (разом)

- Ми вірим в майбутнєтвоє,Україно! -

Говорятьсьогоднідорослі й малі.

Боти в нас – найкраща, боти в нас єдина,

Немаєтакої, як ти, на землі.

Ведучий. Наше свято підійшло до кінця. Сердечно бажаємо вам міцногоздоров’я, щастя, добра, миру, злагоди і глибокоївіри у гіднемайбутнєУкраїни!

Звучитьпісня

Перегляд відео про Акт Злуки

 

Заключне слово

27 січня - Міжнародний день пам'яті Голокосту

 

Тема. «Голокост – пам'ять віків»

Мета: виховання нацiональноїсвiдомостiучнiв i людської гiдностi, вiдродженняпаросткiв духовностi, формування рис громадянина; поглиблення знань про iсторичний факт Голокосту, його значення; пробудження iнтересу до поглибленого вивчення iсторiї всіх народів світу; виховання глибокої поваги та любовi до інших національностей.

 

 

Спочатку вони прийшли за комуністами,
І я промовчав, адже я не комуніст.
Потім вони прийшли за євреями,
І я промовчав, адже я не єврей.
Потім вони прийшли за членами профспілок,
І я промовчав, адже я не член профспілки.
Потім вони прийшли за католиками,
І я промовчав, адже я не католик.
Потім вони прийшли по мене,
І вже не лишилося нікого, хто міг би заступитися за мене.
(німецький протестантський пастор Мартін Немюллер)

Бесіда

27 січня за рішенням Генеральної асамблеї ООН і Європейського парламенту визнано Міжнародним днем пам'яті Голокосту.

"Неможливо заперечити, що Голокост є винятковою трагедією. Пройшли десятиліття, однак систематичне вбивство мільйонів євреїв та представників інших національностей досі шокує. Здатність нацистів привертати прибічників, не зважаючи на їх цілковиту аморальність, досі лякає. І, насамперед, залишається біль за літніх людей, які пережили жахи Голокосту, і за всіх нас, що пережили падіння у прірву аморальності" (Зі Звернення Генерального Секретаря з нагоди Міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту 27 січня 2007р.)

Голокост - це найбільша в історії злочин проти людяності.

Щоб цей кошмар став реальністю, треба було унікальне поєднання цілого комплексу різних факторів: повне підпорядкування держави тоталітарного режиму націонал-соціалізма, активне сприяння або мовчазне потурання більшої частини населення Німеччини, глибоко укорінений в Європі антисемітизм.

Німеччина зазнала поразки у першій світовій війні.
Після цього соціал-демократи в союзі з ліберальними партіями сформували новий уряд, і Німеччина стала демократичною державою. Економічна криза 20-х років і жахливі економічні втрати, понесені в ході війни, призвели до обвальної інфляції. Число безробітних до кінця двадцятих років склала 30 відсотків працездатного населення Німеччини. Безробітні, які стоять у черзі за випадковим заробітком або безкоштовною їжею, стали звичним явищем. Більшість населення жило в постійному страху скотитися у болото убогості.

Націоналістичні партії звинувачували в усьому демократичні реформи, угоди, прийняті Версальським мирним договором, а головне євреїв, які, як вважали ці партії, хочуть перетворити всіх німців на своїх рабів, що веде до смерті німецької нації

Найбільшою партією нацистів була NSDAP (Націонал-соціалістична партія Німеччини), очолювана Адольфом Гітлером. Вона обіцяла повернути Німеччині колишню славу, встановити в країні порядок і дати німцям роботу і хліб. У своїй книзі "Моя боротьба" Гітлер обґрунтував антисемітську ідеологію партії. На виборах вона, з кожним разом отримувала все більше і більше голосів. Свої політичні завдання нацисти вирішували за допомогою оскаженілої пропаганди і насильства.

На виборах 1932 NSDAP вирвалася в лідери. 30 січня 1933 Адольф Гітлер був проголошений рейхсканцлером. Стали ущемлятися громадянські права і політичні свободи, і в результаті в Німеччині встановився диктаторський режим нацистської партії.

А серед її гасел був "EinVolk, einReich, einFuhrer" - "Єдиний народ, єдина імперія, єдиний вождь!" Згідно з цим гаслом, народ повинен не обирати, а лише одностайно вітає вождя, який "служить" до всього народу.

Нацисти розробили так звані расові теорії, засновані на псевдонаукових "дослідженнях" XIX століття. Ці теорії були прийняті Нюренбергскими законами в 1935 р. Оскільки ніяких реальних расових розходжень не існувало, нацисти вдалися до такої прийом: предки людини вважалися євреями, якщо були членами єврейської релігійної громади.

Головне, що повинно об'єднувати людей, на думку нацистів, це їхня раса. Раса істинних арійців - це еліта, вона покликана керувати нижчими расами. Була поставлена мета - підпорядкувати собі всі народи, а тільки один народ, євреїв, знищити, причому знищити повністю. Антисемітські ідеї поширилися не тільки вгорі, але й по всій Німеччині.

Антисемітська політика, яку проводили нацисти після приходу до влади в Німеччині, з початком Другої світової війни набула ще жахливіших форм. Почалося планомірне і систематичне знищення нацистами єврейського населення Європи. Відразу після загарбання Польщі, де проживала одна з найбільших єврейських громад, усе єврейське населення було розміщено у спеціально створених гетто — відокремлених від зовнішнього світу поселеннях з мінімальними умовами для проживання.

Концентраційні табори стали створюватися в 1941 році на території Польщі, куди припускалося звозити усіх євреїв, уцілілих у завойованій німцями Європі і забитий їх газом.

До цього часу вже було знищено близько мільйона євреїв. Однак застосовувалася до цього тактика масових розстрілів, голоду і примусової праці була визнана недостатньо ефективною.

Крім того, нацисти поспішали завершити геноцид, поки їх супроводжує успіх на фронті.

Було терміново створено (або переобладнано) шість таборів знищення: Освенцим, Белцек, Люблін-Майданек, Собібор і Треблінка. Депортація в табори смерті почалася у вересні 1941 року з німецьких і австрійських євреїв, а влітку 1942 року заробили газові камери.

"Чистка" йшла планомірно: німці "прочесали" Європу від Голландії на півночі до Греції на півдні. В окупованій Польщі з кінця 1942 року "гетто" одне за одним стали порожніти.

Масова депортація тривала аж до січня 1945 року, коли остання партія угорських євреїв було відправлено в Освенцим. У таборах смерті загинуло більше 3 мільйонів чоловік.

Найбільший концентраційний табір - Освенцим - був одночасно і "трудовим" табором. Стариків і жінок з дітьми відправляли в "душогубку" відразу, буквально через кілька годин.

Що ж стосується здорових чоловіків і жінок, то їх посилали працювати в майстерні та на фабрики, спеціально побудовані при таборі. Деяких ув'язнених примушували обслуговувати сам "виробничий цикл" знищення.

У Освенцим направляли не тільки євреїв, але і поляків, російських військовополонених, а також циган і політичних в'язнів зі всієї Європи.

У цьому і інших таборах проводилися жахливі, що часто приводили до смертельного результату, експерименти, як в області традиційної медицини, так і з метою відпрацювання найбільш ефективних методів масової стерилізації "расово неповноцінних" груп. У якості "піддослідних" вважали за краще використовувати жінок і дітей. Вдавався до цього "експериментального полігону" і військове відомство.

Собібор - цей табір був побудований в березні 1942 року з єдиною метою: якомога швидше знищити максимально можливу кількість людей. Ешелони прибували залізницею і ув'язнені негайно відправлялися в газові камери. По дорозі вони роздягалися в бараці або у дворі. Їх одяг, їстівні припаси і цінності сортувалися і відправлялися на склади, а самі вони по вузькому обгородженого проходу йшли в "душогубку". У жінок відрізали волосся, яке теж надходило на склад. Людей заганяли в п'ять газових камер із загальною "пропускною потужністю" до 500 чоловік. Трупи або спалювали у відкритій печі крематорію, або скидали в загальну могилу. Табір обслуговувало близько 30 есесівців, 100 добровольців з українських націоналістів і близько тисячі в'язнів-євреїв. У Собібор прямували євреї з Східної Польщі, Радянського Союзу, Австрії, Голландії, Бельгії та Франції.

З нападом на СРСР нацисти взялися за "остаточне вирішення" "єврейського питання". Спочатку цілковитому винищенню підлягали євреї, що проживали на території СРСР, а згодом і всієї Європи.

За наступаючою німецькою армією рухалися спеціально створені чотири "айзацгрупи" (дві з них діяли на Україні), які повинні були знищувати "ворожі елементи", зокрема євреїв. Вже у перші місяці війни відбулися масові страти євреїв у Литві, Білорусі та на Україні. Страшним символом Голокосту стала трагедія у Бабиному Яру (29-30 вересня 1941 р.). У січні 1942 р. нацистське керівництво прийняло рішення про створення на території Польщі таборів смерті, обладнаних газовими камерами і крематоріями (Треблінка, Собібур, Майданек, Освенцім, Бєлжец). Створення таких таборів супроводжувалось масовими стратами населення гетто. На території СРСР протягом 1941-1942 pp. були ліквідовані майже всі гетто, а їх населення відправлено до таборів смерті або знищено на місці. Така політика нацистів не могла не спричинити опору єврейського населення: він був як пасивним (духовний опір, втеча тощо), так і збройним. Найбільше повстання відбулось у Варшавському гетто (квітень-червень 1943 p.). Лише після трьох місяців нерівної боротьби повстання було придушено, в результаті чого загинуло або було відправлено до таборів смерті 76 тис. чоловік. Загалом жертвами Голокосту стали 6 млн. євреїв.

27 січня у всьому світі відзначається Міжнародний день пам'яті жертв Голокосту. Саме в цей день у 1945 році радянська армія звільнила в’язнів концтабору Освенцим (Аушвіц-Біркенау). З нагоди 65-річчя звільнення Освенцима Генеральний секретар ООН Пан Гі Мун оприлюднив послання, в якому закликав усі народи зберігати пам'ять про Голокост і відстоювати людську гідність для всіх. "Через жахи гетто і нацистських таборів смерті пройшли безліч чоловіків, жінок і дітей, яким, проте, вдалося вижити. Всі вони хочуть донести до кожного з нас найважливішу думку - думку про тріумф людського духу", - зазначив генсек ООН. "Люди, які пережили Голокост, будуть з нами не вічно. Але пам'ять про те, що вони пережили, повинна залишатися з нами", - заявив Пан Гі Мун, підкресливши, що історії цих людей "мають зберегтися в пам'ятниках, в підручниках і, перш за все, в рішучому прагненні людства запобігти геноциду та іншим тяжким злочинам". Міжнародний день пам'яті жертв Голокосту був заснований у 2005-му році спеціальною резолюцією ООН. У 1945 році радянські війська увійшли до розташованого на території Польщі нацистського концтабору Аушвіц-Біркенау, також відомого як Освенцим. До 27 січня - дня звільнення - в таборі залишалося всього 7 тисяч в'язнів. Десятьма днями раніше війська СС вивезли з табору більше 60 тисяч виснажених людей, десятки тисяч з них загинули під час цього "маршу смерті". За різними даними, за п'ять років існування Освенцима в його стінах загинули до 4 мільйонів людей.

Талмуд говорить: «Той, хто рятує одне життя, рятує весь світ». Рятувати життя в роки війни було небезпечно. Та, все ж, знаходилися відчайдухи, які намагалися це робити. Для прикладу можна згадати німецького бізнесмена Оскара Шиндлера, який врятував від смерті більше 1100 євреїв, взявши працювати їх на свої фабрики. Відомий голлівудський режисер, який має українське коріння Стівен Спілберг за реальними подіями зняв художній фільм «Список Шиндлера», де розказав про долю цих людей.

 Митрополит греко-католицької церкви Андрей Шептицький, який ризикуючи власним життям, перебуваючи під суворим наглядом поліції теж переховував євреїв у власній резиденції та греко-католицьких монастирях. Він писав листи до Гітлера, Папи Римського, у яких просив припинити розстріли євреїв. Перший наважився звинуватити Гітлера у масових вбивствах мирного населення. Особисто Андрей Шептицький врятував 400 чоловік. У 1973 році у Тель-Авів на знак вдячності йому було встановлено пам’ятник.

«Допоки жива людська пам'ять,  трагедію Голокосту слід згадувати із соромом і жахом. Людство мусить не забувати про мільйони ні в чому неповинних євреїв і представників інших меншин, про чоловіків, жінок і дітей, яких було знищено варварськими методами, і віддавати їм належну шану. В ті часи понад півтора мільйона українських євреїв було знищено нацистами . Було втрачено сотні єврейських громад, які упродовж століть збагачували національне життя України. Нікому не може бути дозволено применшувати  кількість жертв  Голокосту.

Людство не повинно забувати, що нацистські табори смерті починалися з ненависті, забобонів й антисемітизму. А пам'ятаючи про витоки зла, завжди протистояти спробам розпалити ненависть і міжнаціональну ворожнечу. Пам'ять про Голокост необхідна нам, щоб наші діти ніколи не були жертвами або байдужими спостерігачами проявів ворожнечі. Тепер, коли Голокост відходить у минуле, нинішнє покоління має продовжити естафету пам'яті і відстоювати гідність людини. Темою цього  дня має стати вічна пам'ять і зобов'язання докласти зусиль до недопущення ґеноцидів і злочинів проти людяності.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Колесо історії»

1-й тур «Розминка»

1) Де і коли до влади вперше прийшли фашисти? (1922 р., Італія).

2) Що таке „гоміньдан”? (Народна партія Китаю).

3) Назвіть прізвище діяча національно-визвольної боротьби українського народу у 1917-1920 рр., який був командиром Куреня, згодом корпусу, Січових стрільців? (Є.Коновалець).

4) Хто з політичних діячів США всупереч американським традиціям обирався на пост президента 4 рази? (Ф.Д.Рузвельт).

5) Яка країна не входила до Ліги Націй за всі роки існування цієї організації? (США).

6) Назвіть країну, де у перші повоєнні роки відбувалася масова депортація корінного населення із своєї споконвічної території (СРСР).

7)  В якому році і яким чином загинув Д.Кеннеді? (1963, вбили).

8) Яку подію англійський історик Роберт Конквест назвав „жнивами скорботи”? (Радянську колективізацію).

9) Що таке „революція в спальному вагоні”? (прихід до влади Б.Муссоліні).

10) Хто такі „усуси”? (Українські січові стрільці).

 

2-й тур «Хто це?»

1) – 2 роки очолював штат Нью-Йорк;

    -- У 1913-1920 рр. був помічником морського міністра;

    -- незважаючи на важку хворобу активно займався комерційно-фінансовою та політичною діяльністю;

    -- розробив проект реформ, відомий під назвою „новий курс”;

    -- президент США у 1933-1945 рр. (Ф.Д.Рузвельт).

2) – професійний хімік;

    -- перший за 200 р. історії Англії прем’єр-міністр, що був на своєму посту три строки;

    -- лідер консерваторів у 70 – 80-х рр..;

    -- активний впроваджував у життя неоконсерватизму;

    -- „залізна леді” (М.Тетчер).

3) – закінчив духовне училище;

    -- почав займатися політичною діяльністю з 1898 р.;

    -- брав участь в більшовицькому повстанні в жовтні 1917 р.;

    --був народним комісаром у справах національностей першого більшовицького уряду;

    -- в 1922-1953 рр. – генеральний секретар ЦК більшовицької партії (Й.В.Сталін).

4) – виходець зі скромної небагатої сім’ї, адвокат за фахом;

    -- хитрий політик (партійна кличка „Трікі - Нікі”);

    -- продовжував неоліберальний курс;

    -- знятий з поста в результаті імпічменту;

    -- президент США у 1969 – 1974 рр.(Р.Ніксон).

5) – народився в сім’ї коваля і вчительки місцевої школи, працював помічником учителя;

    -- став головним редактором провідної газети;

    -- був контужений під час учбових занять із зброєю;

    -- об’єднав навколо себе розрізнені групи соціалістів і націоналістів;

    -- лідер фашистів в Італії (Б. Муссоліні).

6) – народився в родині митного чиновника;

    -- не здобув повністю художню освіту;

    -- отримав два Залізні хрести у першій світовій війни і звання капрала;

    -- лідер нацистів в Німеччині (А.Гітлер).

 

3-й тур «Впізнай автора»

1) „Є людина – є проблема. Немає людини – немає проблеми” (Й.Сталін).

2) „Ми прагнули змінити країну, а змінили світ” (Р.Рейган).

3) „Бунт – справа вірна!” (Мао Цзедун).

4) „Краще вмерти стоячи, ніж жити на колінах” (Д.Ібарурі).

5) „Людське страждання – завжди страждання. Вбивство – завжди вбивство, чи ллється при цьому „біла” чи „червона” кров” (А.Денікін).

6) „Народ України та наше республіканське військо знає, що в більшовизмі порятунку нема. Більшовизм і комунізм на українському грунті не приймається” (С.В.Петлюра).

 

4-й тур «Історичні головоломки»

1) Уявіть, що ви інтендант російської армії XVIIIст. Якого кольору повинен бути спідній одяг у ваших солдатів і чому? (Червоний, бо він приховував сліди крові при пораненні).

2) Чому єгипетський фараон Тутмос III не зміг завоювати Київську Русь? (Бо Київської держави ще тоді не було).

3) Що спільного у зірок, яких можна побачити вдень із дна глибокої криниці, чайок, що зимують на дні ставка та восьмилапої домашньої мухи? (Усе це можна знайти у творах Аристотеля, але неможливо зустріти в житті).

 4) Всім вам відома теорема Піфагора: „ а2 + в2  = с2”.

А в народі існує прислів’я „Пифагоровыштаны на все стороныравны”, чи це так?

(Ні, бо греки не носили штанів. Вони носили хітони – шерстяні чи лляні сорочки, підперезані поясом).

 

5-й тур «Гурманські пристрасті»

Меню:      Осетрина заливна                                      

                        Телячі відбивні

   Шашлик з свинини                       

                        Картопля „фрі”

                        Портвейн „Кримський”

                        Пиво баварське

Гості:               Середньовічний німецький барон

                        Давньогрецький оратор

                        Індійський раджа

                        Монгольський хан

                        Київський князь                     

                       Турецький султан

Кожному з гостей потрібно підібрати страву, від якої він відмовиться.

Пояснити причину відмови. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

(Монгольський хан – осетрина -- риба в монголів священна істота її в їжу не вживають;

Раджа – телячі відбивні -- корова в індусів – табуйована тварина;

Турецький султан – свинина -- свиня -- табуйована тварина;

Київський князь – картопля – йому ще не знайомий цей американський овоч;

Давньогрецький оратор – портвейн – греки пили тільки розбавлене водою вино;

Німецький барон – пиво – в середньовіччі пиво було напоєм простолюду).

 

6-й тур «Конкурс ерудитів»

 

1) Звідки походить слово «дизель”? (Від прізвища  німецького інженера-винахідника Рудольфа Дизеля).

2)  Правитель якої величезної за територією держави жив у «сараї”? (Столиця держави хана Батия знаходилась на Волзі і називалась Сарай-Бату).

3) Звідки пішло слово „брюки”? (Шерсть і сукно, з яких шився цей одяг, виробляли в місті Брюгге).

4) В глибоку давнину така церемонія тривала кілька днів. З 1896р. вона відбувається регулярно. Причому тривалість її зросла до 16 діб. Що це за подія? (Олімпійські ігри).

5) На перших Олімпіадах також існувала проблема допінг-контролю. Як грецькі судді визначали, чи не вживав атлет перед змаганням сильнодіючий засіб? (Запах часнику вловлювали чутливі носи грецьких суддів).

6) Після того, як королева Франції Марія-Антуанетта з’явилася на балу у вбранні, прикрашеному цими квітами, популярність рослини дуже зросла. В Німеччині курфюрсти одержували насолоду від її аромату. В Росії її називали проклятим зіллям”. Що це за рослина? (Картопля).

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: kabak
Переглядів: 109 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
В училищі працює психолог


Оцініть наш сайт
Всего ответов: 52

Де на вашу думку краще навчатися?
Всего ответов: 59

Хто на сайті

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відлік часу



***** ******************************** *****
Все для вчителя
Татарбунари в мережі інтернет
Все для учня





Острів знань







Copyright MyCorp © 2016

Безкоштовний хостинг uCoz