16.12.2017                              






 
                           
           (новини)  
   ПОШУК ПО САЙТУ
 
                               
Меню сайта

Гостьова книга

Категорії розділу

Форум

Вхід

Кількість відвідувачів сайту

Наш фотоальбом


Головна » Файли » Мої файли

Класна година-гра "На що витратити життя"
13.06.2015, 10:29

Класна година-гра "На що витратити життя?"

Мета заняття:

  1. Дослідити рівень сформованості особистісно-морального самовизначення учнів.
  2. Допомогти учням сформулювати власні життєві цінності, пояснити, як вони впливають на їх життя.
  3. Усвідомлення учнями власних цілей і бажань, що є для них самим важливим в житті, які відносини для них прийнятні з іншими людьми і природнім світом.

Задачі класної години:

Створити в групі атмосферу емоціональної свободи, відкритості, привітності і довіри один до одного. Розвити відносини партнерства, об`єднавши учасників для рішення загальних задач.

 Матеріали:

По 10 жетонів для кожного учасника; картки з назвами життєвих цінностей (для гри); CD – проектор; комп`ютер, слайд-шоу презентація «Життєві цінності»

Епіграф до заняття:

«Без цінностей людина відноситься потоком, як дерево в бурхливих водах моря»

О. Вінсент Думінуко (італійський філософ)

 

Хід заняття:

Класний керівник.

Ось майже закінчується ваше навчання. Весь цей час ви вчилися товаришувати, мріяти, сперечатися, відстоювати свою точку зору. Зовсім скоро перед вами відкриється нове життя. Що для вас є важливим зараз, які цінності ви вибираєте в першу чергу? В цьому ми спробуємо розібратися на нашому занятті. Але перш ніж ми почнемо розглядувати цю тему, хотілося б задати питання: На що ви згодилися б проміняти своє життя?»

Щоб допомогти вам відповісти на це питання пропоную провести гру, яка називається «На що витратити життя?»

Перед початком гри кожен із вас отримає по 10 жетонів, підпишіть їх. Кожен жетон — це частинка вас самих, одна десята вашого часу, енергії, коштів, інтересів, індивідуальності. На час гри ці 10 жетонів будуть рівнозначні сумі тих якостей і можливостей, з яких складається ваша особистість. Не втратьте їх!

Учням роздаються жетони та картки з назвами цінностей.

Коли ми розпочнемо гру перед вами встане вибір: витратити жетони чи зекономити. На продаж будуть виставлені відразу дві речі. Ви маєте право вибрати будь-яку з них або ніяку.

Купити кожну річ можна тільки тоді, коли вона виставлена на продаж.

Перехід до іншої пари означає, що попередня остаточно знята з торгів.

Якщо жетони закінчаться ви нічого не зможете більше купити.

Готові?

Отже, пропоную зробити вибір, перша пара цінностей: Презентація.

а) Хороша квартира або дім. (1 жетон)

б) Новий спортивний автомобіль. (1 жетон)

Хто бажає придбати один з двох запропонований «товарів»?

Учні обмінюють жетони на картки з вибраними цінностями.

Слідуюча пара:

а) Повністю оплачений відпочинок на протязі місяця в любої точці земної кулі для вас і вашого найкращого друга. (2 жетона)

б) Повна гарантія того, що дівчина  (хлопець), на якій ви мрієте одружитися (за якого мрієте вийти заміж), дійсно в недалекому майбутньому стане вашою дружиною (вашим чоловіком). (2 жетона)

Потім:

а) Сама велика популярність в колі знайомих на протязі двох років. (1 жетон)

б) Один справжній друг. (2 жетона)

Наступна пара:

а) Гарна освіта. (2 жетона)

б) Підприємство, що приносить великий прибуток. (2 жетона)

Далі:

а) Здорова сім`я. (2 жетона)

б) Всесвітня слава. (3 жетона)

Тим, хто вибрав сім`ю, призначена нагорода – два додаткових жетони.

Потім:

а) Змінити будь-яку рису своєї зовнішності. (1 жетон)

б) Бути все життя задоволеним собою. (2 жетона)

Далі:

а) П'ять років нічим не порушуваної фізичної насолоди . (2 жетона)

б) Повага і любов до вас тих, кого ви найбільше цінуєте. (2 жетона)

Ті, хто вибрав 5 років насолоди, повинні заплатити ще один жетон, якщо вони у вас ще залишились. Адже в житті є речі, за які ми змушені час від часу платити дорожче, чим ми думали.

Наступна пара:

а) Чиста совість. (2 жетона)

б) Вміння досягати успіху у всьому, чого б ви не побажали. (2 жетона)

Потім:

а) Диво, здійснене заради людини, яку ви любите. (2 жетона)

б) Можливість знову пережити (повторити) будь-яку одну подію минулого. (2 жетона)

І, нарешті:

а) Сім додаткових років життя. (3 жетона)

б) Безболісна смерть, коли прийде час. (3 жетона)

Більше покупок робити не можна. Якщо ви потратили не всі жетони, вони пропадають.

Обговорення гри

  1. Якою покупкою ви задоволені більше всього?
  2. Чи пожалкували ви про те, що щось не придбали?
  3. Чи хотіли б ви щось змінити в правилах гри?

Можливі відповіді учнів:

Перш ніж щось придбати, потрібно дізнатися, що ще буде продаватися.

Я хотів би щоб була можливість обміняти вже куплену річ на іншу, яка була запропонована пізніше.

Потрібно щоб перед початком гри нам видали більше жетонів.

Класний керівник.

Більшість ваших пропозицій дійсно розумні і правильні. Але проблема міститься в тому, що в житті так не буває. Не можна двічі зробити один і той же вибір, як і не можна відмінити наслідки раніше зробленого вибору. Не можна досягти всього зразу або скористатися всіма можливостями. Ми не знаємо з чого будемо змушені вибирати в майбутньому. Завжди будуть обмежені час, сили, вибір можливостей, гроші, цікавість. За все, що ви для себе оберете, прийдеться платити якусь ціну, і в багатьох випадках ціна виявиться вищою, ніж ви передбачували.

Зараз я б хотіла дізнатися, яким життєвим цінностям ви віддаєте перевагу. Приблизно підраховується кількість голосів за заявлені цінності. По тим рішенням, які приймалися групою можна зробити висновок про життєві цінності в учнів групи.

Класний керівник допомагає учням побачити зв`язок між вибором покупки і певним особистісними якостями. Якщо учень віддав жетон за зміну зовнішності — значить, він ви приділяє багато уваги тому, що думають про нього люди, які його оточують. Якщо виявив бажання бути задоволеним собою — значить, більше цінить свою думку про себе.

Ось неповний перелік загальних цінностей, які могли проявитися під час гри:

Думка інших людей про мене (Сама велика популярність в колі знайомих на протязі двох років, Всесвітня слава, Повага і любов до вас тих, кого ви найбільше цінуєте)

- Піклування про благополуччя інших (Диво, здійснене заради людини, яку ви любите)

- Мої власні потреби (П'ять років нічим не порушуваної фізичної насолоди, Сім додаткових років життя)

- Матеріальні блага ( Новий спортивний автомобіль, Підприємство, що приносить великий прибуток)

- Довгострокові цілі (Гарна освіта, Вміння досягати успіху у всьому, чого б ви не побажали)

- Надійність (Хороша квартира або дім, Один справжній друг, Здорова сім`я)

- Мир, злагода (Чиста совість)

Всі заявлені сьогодні цінності можна розділити на декілька груп: сім`я, здоров`я, освіта, кохання, кар`єра, бізнес. Давайте детально розберемося в цих категоріях життєвих цінностей.

 

Матеріал для диспуту.


• Група «Сім'я»


-Як, по-вашому, повинна виглядати ваша майбутня сім'я? Як в ній розподіляються ролі?
 -Цивільний шлюб «за» і «проти».

 

Матеріал для вчителя

 

 У шлюбі подружжя беруть взаємні зобов'язання, які при свідках скріплюються підписом та печаткою.


Цивільний шлюб - це спільне життя чоловіка і жінки без офіційної реєстрації шлюбу. У цивільному шлюбі люди не беруть на себе ніяких зобов'язань


плюси цивільного шлюбу:


 - це дає можливість придивитися один до одного, перевірити почуття.
 - дає можливість зібрати гроші на весілля.
 

мінуси цивільного шлюбу:


 - люди не об'єднані однією метою, кожен тримається за свою свободу.
 - немає сенсу наживати спільне майно, оскільки його неможливо буде поділити.
- при появі в сім'ї дитини чоловік не відчуває відповідальності за її життя.


В Україні сьогодні розпадається кожен третій шлюб. Що потрібно зробити, щоб зміцнити сім'ю та зменшити кількість цивільних шлюбів?


Орієнтовні відповіді:


 - потрібно давати молодим дешеві кредити, щоб вони могли купити все необхідне для сімейного життя.
- потрібні додаткові соціальні пільги молодим матерям.
 - повернутися до витоків, до віри.
 - виховувати молодь, батьків, пі
двищувати престиж нормальної сім'ї.

 

 

  • Група «Здоров'я»


- Що означає бути здоровим?

За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров'я «здоров'я-це стан фізичний, психічний і моральний». Розкрийте зміст цих понять. Що буде, якщо немає однієї з цих складових?

 

Матеріал для вчителя:

 

За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров'я «здоров'я-це стан фізичний, психічний і моральний».


Фізичне здоров'я-це природний стан організму, стабільна робота всіх органів, хороший імунітет. Проявляється у відсутності хвороб, травм.


 Психічне здоров'я залежить від стану головного мозку, від розвитку мислення, пам'яті, уваги, від ступеня розвитку вольових якостей. Проявляється в емоційній стійкості, вміння володіти собою.


Моральне здоров'я - залежить від моральних принципів людини, від їх відповідності нормам моралі. Виявляється у свідомому ставленні до праці, в культурній поведінці, в активному неприйнятті вад.


 Здоровий спосіб життя - це спосіб життя, який дозволяє до глибокої старості зберігати фізичне, психічне і моральне здоров'я.


 Прикладом може послужити людина, що потрапила в Книгу рекордів Гіннеса. Це легенда світової хірургії, академік Федір Григорович Углов. Помер він у 2008 р., у віці 103 років. До останнього дня свого життя він оперував пацієнтів.


 Ось що він говорив про секрет свого довголіття: «Я поставив собі мету і все життя до неї прагнув. Я постійно працюю, лягаю спати о пів на дванадцяту ночі, встаю о пів на восьму. Вдень ніколи не сплю і, звичайно ж, веду здоровий спосіб життя. Не п'ю і не курю. Обливаюся холодною водою прямо на снігу. Щоб зберегти бадьорість, не обійтися і без спорту. Люблю гуляти пішки по лісові - спілкування з природою допомагає відновити сили. Але головне - робити людям добро. Цього мене вчила мати.

  • Чи є в вас родичі, які прожили довге життя? Який їх секрет довголіття?

 

  • Група «Освіта»


- Які перспективи відкриває освіта? Можливо в наш час бути без освіти?
 -Чи є різниця між поняттями «освіченість» і «освіта»?

 

• Група «Дружба/любов»


-Що, на вашу думку, означає вислів «справжня дружба»?

- Я просила знайти в інтернеті висловлювання про кохання, які більше всього підходять вам за змістом. Прочитайте їх та розкрийте їх зміст. (Учні зачитують вислови)

 

• Група «Кар'єра»


 -За якими критеріями вибирають рівень освіти? 
 -Який рівень допоможе досягти кар'єрних висот?
 -Чи можна чимось пожертвувати заради кар'єри?

 

Матеріал для вчителя

 

Професійною кар’єрою зазвичай називають шлях становлення людини як професіонала. ... Професійна кар’єра спрямована на певний розвиток досягнень у спеціальності.

 

• Група «Бізнес/гроші»


- Які сфери діяльності більше всього підходять для можливості заробити гроші? (економіка, бізнес, право, державна служба тощо) і з якої причини (великі зарплати, можливість займатися науковою діяльністю, вислуга років, додаткові заробітки...)
- Чи можна вважати справедливими фрази: «Гроші - це свобода», «Гроші-це абсолютне зло», «Не в грошах щастя», «Багатий той, хто мало витрачає»

 

Матеріал для вчителя


7 рис, якими володіють люди, що зібрали значні статки:


 1. Живуть набагато скромніше, ніж дозволяють кошти.
 2. Ефективно розподіляють час, енергію і гроші так, щоб покращити свій матеріальний стан.

3. Батьки не надавали їм матеріальну допомогу.
 4. Фінансова спроможність для них важливіше, ніж демонстрація високого соціального статусу
 5. Їхні дорослі діти фінансово самостійні.
 6. Вони стежать за ринковою кон'юнктурою
 7. Вони правильно обрали професію.

 

Інформація про Біла Гейтса.

 

Сподіваюся, ви зможете виробити в собі ці риси і стати успішними...якщо захочете.

 

Класний керівник:

На кожному етапі свого життя ви будете вибирати ті чи інші цінності. Якісь з них стануть для вас пріоритетними. Сьогодні це була лише гра. Але те, як ми розтрачуємо свій час, сили можливості в реальному житті, дає змогу зробити правильний висновок про наші справжні цінності. Я хочу побажати вам щастя, а яке воно буде — вирішувати вам.

 

Стихотворение "Что такое счастье?"

Что такое счастье?

Одни говорят: "Это страсти:

Карты, вино, увлечения -

Все острые ощущения."

 

Другие верят, что счастье -

В окладе большом и власти,

В глазах секретарш плененных

В трепете подчиненных.

 

Третьи считают, что счастье -

Это большое участье:

Забота, тепло, внимание

И общность переживания.

 

По мнению четвертых, это -

С милой сидеть до рассвета,

Однажды в любви признаться

И больше не расставаться.

 

Еще есть такое мнение,

Что счастье - это горение;

Поиск, мечта, работа

И дерзкие крылья взлета.

 

А счастье, по-моему, просто

Бывает разного роста:

От кочки и до Казбека, -

В зависимости от человека.

Эдуард Асадов

 

Каждый выбирает для себя

Женщину, религию, дорогу.

Дьяволу служить или пророку,

Каждый выбирает для себя.

Каждый выбирает по себе

Слово для любви и для молитвы.

Шпагу для дуэли, меч для битвы

Каждый выбирает для себя.

Каждый выбирает по себе

Щит и латы, посох да заплаты.

Меру окончательной расплаты

Каждый выбирает по себе.

Каждый выбирает для себя.

Выбираю тоже, как умею.

Ни к кому претензий не имею.

Каждый выбирает для себя.

Ю. Левитанский

 

 

 

Підсумки заняття.

 

Діти, згадайте які цінні речі ви вибрали сьогодні з запропонованих вам в ході гри. Чи змінив хтось свою думку про життєві цінності після нашої розмови? Можливо хтось жалкує, що віддав життя зовсім не на те, що справді потрібно? А хтось можливо зрозумів, що поквапився розтратити себе, або навпаки, дуже довго чекав і щось пропустив?  А може хтось впевнився в своєму виборі і з певністю може сказати, що зробив правильний вибір і придбав те, що дійсно цінне? А багато з вас можливо подумали, що гру було б непогано повторити, тоді можна було б повести себе розумніше, обачніше.

І якщо ви дійсно зараз про щось жалкуєте, то у вас є прекрасна можливість зробити правильний вибір — і не в нашій грі, а в реальному житті! Коли прийде час вирішувати чому себе присвятити, прошу вас про одне: не продавайте своє життя дешево. Воно, скоріше всього, коштує значно дорожче, ніж ви гадаете!

 

Рефлексія

  • Що ви дізналися про свої життєві цінності завдяки нашому заняттю?
  • Чи всі люди сповідують однакові цінності?
  • Які цінності мають перевагу в нашій групі: матеріальні чи духовні?

Не дивлячись на те, що в різних людей різні погляди на життя, головні цінності людського життя мають духовний зміст. Наприклад, створення сім`ї, виховання дітей, щастя рідних.

  • Що ви відкрили для себе за час нашого заняття?

Я зрозумів…Я задумаюсь… Для мене важливо… Мені запам`яталося…

 

 

Додатки:

Хороша квартира або дім

Новий спортивний автомобіль.

 

Повністю оплачений відпочинок на протязі місяця в любої точці земної кулі для вас і вашого найкращого друга.

Повна гарантія того, що дівчина  (хлопець), на якій ви мрієте одружитися (за якого мрієте вийти заміж), дійсно в недалекому майбутньому стане вашою дружиною.

 

Сама велика популярність в колі знайомих на протязі двох років.

Один справжній друг.

 

 

Гарна освіта.

Підприємство, що приносить великий прибуток.

 

Здорова сім`я.

Всесвітня слава.

 

Змінити будь-яку рису своєї зовнішності.

Бути все життя задоволеним собою.

 

 

П'ять років нічим не порушуваної фізичної насолоди.

 Повага і любов до вас тих, кого ви найбільше цінуєте.

 

Чиста совість.

Вміння досягати успіху у всьому, чого б ви не побажали.

 

Диво, здійснене заради людини, яку ви любите.  

Можливість знову пережити (повторити) будь-яку одну подію минулого.

 

Сім додаткових років життя.

Безболісна смерть, коли прийде час.

 

 

Видатний американський бізнесмен в області розробки програмного забезпечення для персональних комп'ютерів. Засновник корпорації «Microsoft» – світового лідера у виробництві програмного забезпечення. Власник маєтку під Сіетлом, вартістю понад 110 млн. доларів. Найбагатша людина планети, який увійшов в історію також і як наймолодший мільярдер, що досяг цього звання самостійно в 25 років. Вартість особистого стану в 2003 році склала 58,3 млрд. доларів.

                   11 заповідей Білла Гейтса для молоді

 

1. Життя несправедливе - звикнись з цим фактом.

2. Світу наплювати на твоє самопочуття і самоповагу. Світ очікує від тебе якихось досягнень, перед тим як прийняти до уваги твоє відчуття власної гідності.

3. Дуже малоймовірно, що тобі почнуть платити 40 тисяч в рік відразу після закінчення школи. Ти не станеш віце-президентом компанії, з лімузином і особистим шофером, поки не заслужиш цього.

4. Якщо ти думаєш, що твій вчитель строгий і вимогливий - почекай знайомства зі своїм босом. На відміну від вчителя, кар'єра боса залежить від того, як ти справляєшся зі своїми завданнями.

5. Обсмажувати бургери в «Макдоналдсі» - не нижче твоєї гідності. Твої прадіди назвали б будь-яку, навіть таку, роботу «хорошим шансом».

6. Не поспішай звинувачувати у кожній своїй невдачі своїх батьків. Не ний і не носись зі своїми невдачами, вчися на них.

7. До твого народження твої батьки не були такими нудними і нецікавими людьми, якими вони здаються тобі зараз. Вони стали такими, заробляючи на твоє безтурботне дитинство, перучи твій одяг і слухаючи твою нескінченну балаканину про те, який ти класний. Тому, перед тим як вирушати рятувати ліси Амазонки від знищення жадібним поколінням твоїх батьків, спробуй для початку навести порядок в своїй кімнаті.

8. Твоя школа відмінила поділ на переможців і лузерів, життя - ні. В деяких школах припинили ставити погані оцінки, дозволили скільки завгодно спроб здати тест чи відповісти на запитання ... Це анітрохи не схоже на те, що відбувається в житті.

9. Життя не розділене на семестри, літніх канікул в ньому не існує, і дуже мало роботодавців, зацікавлених допомогти тобі знайти твоє власне «я». Тобі доведеться робити це в твій особистий час.

10. Не плутай реальне життя з тим, що показують по телебаченню. У житті людям доводиться більшу частину часу проводити не в кав'ярні, а на робочому місці.

11. Підтримуй добрі стосунки з очкариками-ботаніками. Швидше за все, один з них колись стане твоїм начальником.

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: kabak
Переглядів: 446 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
В училищі працює психолог


Оцініть наш сайт
Всего ответов: 54

Де на вашу думку краще навчатися?
Всего ответов: 60

Хто на сайті

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відлік часу



***** ******************************** *****
Все для вчителя
Татарбунари в мережі інтернет
Все для учня





Острів знань







Copyright MyCorp © 2017

Безкоштовний хостинг uCoz